Sjukskriven

Har varit hemma från jobbet i nästan en vecka för förkylning. Gick tillbaka i onsdags för jag tyckte att jag kände mig lite bättre, men tji fick jag. Blev bara sämre och fick till slut igårkväll åka till doktorn. Tydligen har jag bihålsinflammation, men de hade jag ju kunnat räkna ut med arslet då jag haft problem i flera år med bihålorna när jag är förkyld. Så jag fick meducin å så sa han att jag skulle vara hemma en vecka.
Jag: Men jag har redan varit hemma en vecka
Doktorn: Ja, men då sjukskriver jag dig
Jag: Hm.. kan man dö om man jobbar när man är sjukskriven
Doktorn: Känns det bättre då?
Jag: Jo, de skulle kännas lite bättre för jag har så dåligt samvete
Doktorn: Jaaa, man kan dö om man jobbar under sjukskrivningstiden
Så alltså kan jag dö nu om jag går till jobbet, så det är bäst att stanna hemma..
Förövrigt är en av biverkningarna extra gasig mage på medicinen, blä.. tur att jag inte känner nån lukt.
Sen får man inte ligga ner under 1 timme efter att man tagit medicinen, så nu sitter jag och väntar.. fast de gör så ont i skallen när jag ligger så jag tror de är bättre att sitta lite..
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0