Cirkeln skall slutas, det har jag kvar - Vi ska enas i jorden jag och min far.

Jag har för en längre tid sedan bestämt mig, de flesta som läser den här bloggen vet hur min pappa tidigare har behandlat mig och resterande av min familj. Alla sina barn, har han en gång lämnat och fruarna har han bedragit. Det har hänt andra saker också, sånt som jag själv valt att inte dela med mig av, till någon. Saker som jag inte tycker passar ute på internet / i folks öron / i kvällstidningar osv..
Men jag har härmed bestämt mig, för min egen skull å ingen annans att härmed lägga ner stridsyxan. Min pappa är död sedan 1½ år tillbaka, jag har förlikat mig med att jag aldrig kommer få svar på de frågor jag en gång hade. Från och med nu kommer ingen mer som inte redan vet behöva höra historien om den hemska taxichauffören i Slöddertälje, de intresserar ingen. De enda som är viktigt för mig är att jag och mina syskon har det bra idag. Och det har vi, på olika sätt. Men alla mår vi bra. Hans fruar mår också bra.. trots krossade hjärtan så har alla ställt sig upp igen.
Jag är stolt över att inte vara bitter längre. Och ju längre tiden går så ger jag mig själv möjlighet att komma ihåg de som faktiskt en gång i tiden var bra. Jag har slutat förneka att jag en gång var pappas flicka. Jag har börjat inse att det faktiskt inte är någon annan än jag själv som mår dåligt av att vara så jävla förbannad helatiden.
Så nu sätter jag en gång för alla punkt för denhär händelsen.
PUNKT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0