Dag 2 i Paris

Jag har börjat inse att jag låter ungefär som hon den där i "Masjävlar" - "På Bali... däääär" fast jag kör med "när jag var i Paris" Det låter liksom som att jag har varit där i över ett år och vet precis allt om huruvida man lever där och inte. Så är förståss inte läget, men de kan ju vara roligt att verka väldigt berest å internationell, även fast man inte är det :)

Dag två var liksom den STORA dagen, det var dagen då vi åkte till Eiffeltornet eller "Parisetornet", eller ännu bättre "Parisehjulet" som vi så fint kallade det. Efteråt åkte vi på "kryssning" i de stora havet som låg precis tätt intill tornet. På båten så serverade dom nån konstig variant av toast. Med osten inte emellan smörgåsarna utan på utsidan. Till de serverades vitt vin i miniglas. Ja, ni ska ju inte tro att de serverades några stora mängder varelse vin eller kaffe. För beställer man en kaffe i Frankrike så får man det alá espresso, serverad på en servis så man tror att man ska leka med barna. Och ber man om lite mjölk i kaffet så tittar de på en som om man inte vore riktigt klok i skallen.

Baguetter däremot, de fanns i alla möjliga former (å nästan färger också) å med risk för att låta jävligt dömmande så gick var och varannan med en baguett i väskan. Precis som jag trodde att det skulle vara..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0