Ta daaaa

Idag skulle barmhärtige jag hjälpa Emelie att handla till sin 25 års-fest. Men eftersom att jag sålde bilen häromdagen så blev proceduren dubbelt så jobbig som den hade blivit om jag hade haft bilen kvar... Jag och Mli fick börja med att knata till hennes päron så vi kunde låna deras bil.. Och sen så bar det av. Trots att vi skulle koncentrera oss på att handla snacks, så lyckades jag komma hem med både tvättmedel OCH en ny köksmatta. Tyvärr lyckades köksmattan göra så att jag nog måste byta ut resterande inredning i köket, så att de passar ihop med mattan.. men de gör väl inget.. för den var ju billig i alla fall :) Nu ser jag mig själv .. i vitt förkläde med spets och en matchande sjarlett i håret, nynnandes på vikingarnas "tiotusen röda rosor" böka omkring i köket med en bulldeg. Det doftar ljuvliga kanelbullar i hela huset.. och alla grannarna plingar på dörren för att de bara måste smaka på läckerheterna.. Och när de får in den nygräddade bullen i munnen så bara skriker dom ut vilken fantastisk husmor jag är.. och undrar varför inte jag sökte till att bli bagare istället.. Dom lovordar mig.. och säger att jag skulle vara en fantastisk svärdotter, till deras odugliga söner och alla bråkar om att få presentera mig för sin son först... Jag kan bara välja och vraka.. Men jag vill inte vara med någon, jag trivs så bra i mitt kök, ensam ... tillsammans med min nya färgglada trasmatta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0