80/20 regeln

Nu tänkte jag ger er instruktioner för 80/20 regeln..
Jag har nämligen kommit på att 80 % utav tiden gör jag saker åt alla andra, förutom mig själv. De resterande 20% är den tiden jag har tillsammans med min pälsk då jag får "belöning" för allt annat jag gjort. Belöningen behöver inte nödvändigtvis bestå utav livets stora njutning, utan ibland kan det räcka med lite kli på ryggen.. Givetvis inte "sjukdomen" kli, även om man kan tro att jag lider utav den ibland... utan mer kill...
 
Hur som helst, nu har jag kommit på.. att om man drar av dom där 20% utav de där 100 som man har ifrån början, så behöver jag från och med nu bara göra saker 80% bra. Eftersom att de resterande 20 ska jag ju ha till mig själv.
 
Så från och med nu kommer jag bara knyta 80% av skorna, jag kommer tvätta 80% av tvätten (dvs bara min egen) jag kommer skruva 80% av golven och äta 80% av maten (då borde jag bli smal). Fast å andra sidan så kommer jag ju bara springa 80% bra på löpbandet så då kanske de jämnar ut sig...
 
Så länge som du bara gör 80/20 så kommer du att orka mer. Det säger ju sig självt, om du jobbar 24tim/dygnet så kan du inte ha sex efter de, för då har ju klockan tippat över på andra sidan och en ny dag har börjat...
 
Dock kanske den här regeln inte alltid är så bra, då den man lever tillsammans med då får utrymme att göra allt 20/80... Fast de kan jag väl bjussa på, då jag är en sån fantastisk person..I alla fall om jag själv får sätta betyg ;)
 
 
 
Här är min syster och jag...vi lever båda 80/20 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0