And here I go again.... on my own

Hallå Hallå Bloggen!

Nu är jag här igen, jo för nu har jag fått för mig att jag ska börja ta tag i mitt överviktsproblem igen, en gång för alla. Det sa jag förövrigt förra gången också, men då hade jag väl inte den riktiga motivationen, även om jag trodde det. Min käre mor tog därför kontakt med överviktsmottagningen i Södertälje och på den vägen är det.
Kvinnan jag pratade med där var förövrigt smal som ett snöre, men hon var snäll. Hon berättade för mig att man kanske behöver en 3-5 ggr av försök innan man lyckas gå ner och hålla vikten, jag är förvisso bara på mitt 3 försök, så jag kanske inte klarar det den här gången heller, men jag ska i alla fall börja matregistrera, det är när man skriver upp allt man äter...
Jag berättade för henne att jag antagligen skulle vara ögontjänare och bara äta bra saker, men hon sa att det var de som va lite meningen med övningen. Att man ska reflektera.
Hon berättade också att själva matberoendet är så svårt då man faktiskt MÅSTE äta för att kunna leva. Det är lättare att exempelvis sluta röka, även om de är nog så svårt...För du måste inte ha nikotin för att överleva...

De kändes som ett bra möte, även om jag mest garvade.. För när jag ska berätta om mitt beteende, så skämms jag så mycket, så jag faktiskt inte kan göra annat än att just garva...

Ja ja... off to gymmet... :D Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0