BB-huset

Sitter hemma hos min syrra at time.. 
När man är här så är det nästan som att man skulle vara inlåst i Big Brother-huset. De har nämligen små fåglar utanför fönstret som roar sig med att liksom stå stilla i luften, jättenära fönsterrutan och kika in. Det är inte bara en fågel, utan jättemånga!
Man kan ju undra vad syster och övrig familj sysslar med här som kan vara så intressant i fågelvärlden.
De kanske rent av förvandlas till fåglar så fort ingen är här och flyger omkring här inne. Med superlyxig fågelmat.. och de är därför som småfåglarna här ute suktas så mycket.
 
Om jag tänker efter så kan man se små spår efter e
 
ventuell fågelförvandling. Det är till exempel inga oliver kvar på Heléns olivträd och den lilla oliv som sitter kvar där, den ser lite skrynklig och fågeläten ut, trots att den står inne...Sen har hon skruvat upp en hel del hyllor och gardinstänger senaste tiden, som är lätta för fåglar att sitta på..
Så tja, jag tror nog minsann inte att de är så oskyldiga som hon låtsas.. För när man frågar så säger hon "jag har ingen aning om varför dom gör sådär"
 
Hmm... jag är ytterst skeptisk...
 
 
Ser hon inte lite fågellik ut.. sätt en näbb på dedär och så är biffen kirrad :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0