Cupcakes

 
 
Jag vill bara förtydliga att jag absolut inte är ute efter att göra någon "bantarblogg" eller "träningsfreaksblogg". Jag vill bara som vanlig person berätta om mina erfarenheter, sånt som gärna tystas ner eftersom att det är svårt att prata om. Det är inte så att jag tror att jag är ASFET eller har snevriden uppfattning om mig själv. Jag vet att jag duger som jag är, men jag vill må bra också. Jag vill inte vara 25 år och ha ont i knäna, lederna, ryggen. När jag lätt kan ändra de genom att bara springa lite mer än jag käkar...
Men eftersom att jag sedan flera år tillbaka har ett beteende som en bulimiker i ätarbeteendet, så vill jag ta tag i de nu, när jag kommit till insikt. Istället för att fortsätta gå upp mer och må ännu sämre. För det känns som att jag liksom inte trivs i min kropp. Den är liksom inte "jag" längre. Jag kan inte förlika mig med den.
 
Något som jag reflekterat mycket över under mina år som "överviktig" eller tja, mullig... eller hur man ska säga.. De är att folk liksom behandlar en som om man skulle vara lite dum i huvudet. Nu menar inte jag att folk kommer fram till mig och säger "Hej du är dum i huvudet för att du är fet". Utan mer att man liksom får skylla sig lite själv. Och JA, det kan jag hålla med om till viss del. Jag väljer ju själv vad jag äter och sedan väljer jag att inte springa. Men en sak som man inte ska glömma är att jag VÄLJER inte att tvångsäta. Det är något som jag bara gör, utan att tänka.. och det går jättefort..Och sedan, när man "vaknar upp" ur transen så kommer man på hur dum man varit och får fet-ångest. Hade jag nu varit fullt utvecklad bulimiker så är det vid de stadiet som man stoppar fingrarna i halsen och kräks. På de viset blir man jättesmal. Och en sån människa är det synd om, för den mår dåligt. Den ska ha hjälp. Ja givetvis ska den de. Men det jag gör är SAMMA sak, bara det att jag är för feg för att kräkas. Mår jag bra då? Nej, det gör jag inte... Men jag får skylla mig lite själv....
 
Det här är som att berätta för en rökare att den borde sluta...för den är dum om den röker.. Antagligen skulle den personen bli ganska arg om man sa så.. Men den kräver också att få vård om den en vacker dag får KOL, trots att den vet att rökning framkallar det...
 
Varför ska jag som överviktig inte kunna få hjälp då? Det är så lätt att dömma andra, jag vet.. för jag är ganska bra på det själv,även om jag brukar försöka behärska mig!
 
Men som sagt, jag har äntligen hittat till överviktsmottagningen, och idag har jag åter igen varit och tränat...hejja mig! :)
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du är vacker precis som du är.

Svar: Tack snälla va rar du är! :)
elin

2012-10-20 @ 12:28:29
URL: http://sannanorberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0