Dagens planer

Idag har jag också en del att göra. Vissa saker får man passa på med sålänge man inte kan göra andra saker.
Börjar kännas lite bättre i armen, men de går lite upp och ner. 2 nätter i rad har jag fått gå upp och ta värktabletter. 
 
Är det inte konstigt egentligen. I Sverige heter det "värktabletter" det låter ju som att man skulle få värk när man tar dem. Jätte opraktiskt... I engelskan heter det ju åtminstonde "painkiller" Ja, där tycker jag att ordet åtminstonde har en mening...
Det är samma sak med ordet rostfritt... När jag tidigare jobbade i en heminredningsbutik så hände det att det kom in folk som var förbannade över att deras rostfria bestick hade just rostat... Men det är inte så konstigt...
 
Rostfritt heter Stainless på engelska.. och den EGENTLIGA översättningen är faktiskt 
 
stain = missfärgas less=mindre
 
Därav är ju inte översättningen korrekt.. och det betyder egentligen "rostar mindre"
Så ni som går omkring och tror att ni har rostfria bestick säger jag bara HA HA... det finns inget material (i bestickform) som är rostfritt... dock finns det sånt stål som rostar mindre...
 
Man kan ju undra läget på dom där brallorna.. om dom är rostfria eller ej...
 

Kommentarer
Postat av: AC

hahah ;)

2012-12-29 @ 02:37:41
URL: http://makebeauty.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0