Den här hen debatten

Ha ha ha jag kan ju börja med att skriva att när jag skrev ordet "hen" i rubriken så får det en liten röd tråd under sig, vilket betyder att ordet är felstavat/inte finns. Men låt gå.. det verkar ju vara en väldig hysteri runt det. Jag och Tommy låg och diskuterade det här igår innan vi skulle sova... det skulle vi inte ha gjort eftersom att jag fick så satans svårt att komma till ro sen. Jag menar. Hur ska stackars nyblivna föräldrar få veta vad de fått för slags barn? När man ligger där på sjukhusbädden helt utpumpad efter en förlossning och så säger barnmorskan "Åh men titta... det blev en hen, en individ" Hur länge ska jag då behöva vänta innan jag vet vad för slags hen jag fått?
I så fall, så kan man ju döpa bebisen redan i magen till exempelvis Maj-Björn eller Bengt-GunBritt eller Åke-Malin
eller Gun-Stig ja, det finns ju hur många namn som helst.. Och varför ska det då finnas olika avdelningar på klädaffärena, då skulle ju Gun-Stig kunna ha klänning, vare sig han har svans eller inte (kommer ni ihåg vad penis betyder?)
Eller ska barnmorskorna börja säga "du har fått en hen utan svans" betyder det... *viskar* flicka *slut på viskning* då?
 
Förövigt så tycker jag att det är diskriminerande att de har uppdelade parfymsorter och jag vill också använda kondom på mig själv, hur lyckas jag bäst då? På huvudet, eller på handen som en liten extra tillpiffning till mina smycken.. Sedan borde ju mens plockas bort helt, eftersom att det är helt onödigt och man bara mår dåligt ändå. Och så ska man ju inte bli omhändertagen då, speciellt inte av en hen med svans, för vi alla ska vara lika helatiden. Glöm inte bort att vi är individer och inte kön! Det finns inga olikheter alls....
 
För att på något vis är det ju skillnad.. Jag förstår inte hur man kan vilja att det INTE ska vara det. Jag menar givetvis inte att kvinnor ska vara under männen eller vise versa. Men jag tycker faktiskt att det är ganska ironiskt att just nu, när vi kommit en så lång bit in på 2000-talet. Då forskningen mer och mer visar hur olika vi är.. (ja vi ska ju till och med äta olika mediciner och de flesta mediciner är framforskade på män och kanske inte alls passar en kvinna) så ska vi trilskas med att vi är precis lika. Men varför ska vi inte göra det vi är bäst på? Om en man är bäst på att diska och kvinnan är bäst på att laga bilen... Ja men låt var och en göra det den är bra på. Om kvinnan i sin tur är bäst på att diska och mannen bäst på att laga bilen... ja men LÅT VAR OCH EN GÖRA DET DÅ! Sluta vara så förbannat jävla trångsynta.... Det handlar inte om att någon är bättre än någon annan, det handlar om att se saker för vad dom är. Sedan kan man öva sig så att man blir bättre på det man vill, vare sig man har svans eller inte.
 
 
 
Hej, jag är en hen..en individ liksom, jag heter Berit-Sven
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0