Det här med att puscha för mycket

Jag vet inte, men ibland så kan jag tycka att föräldrar puschar sina barn lite för mycket. Nu ska väl inte jag sitta här och diktera om de eftersom att jag inte själv är mamma. Men ibland kan jag bli helt till mig i trasorna när jag ser att media, men framför allt föräldrar puschar fram sina barn. Jag förstår att man som förälder är jättestolt om man exempelvis har ett barn som är bra på att sjunga/dansa. Och jag förstår att man som skivredaktör vill tjäna pengar och lansera det här barnet. Men det som i själva verket händer är att barnet förlorar hela sin barndom och ibland även självbehärskning. Jag är för att ställa barnen på sina egna ben och lära dem livet från början, jag vill inte ha barn som är osunt curlade i min omgivning. Men ibland kan det bli lite för mycket. Ibland kan man kanske puscha för mycket. Och skapa ett barn som inte förstår att bara för man är duktig, så betyder inte de att man är bättre än någon som inte har ens talang...

Jag vet inte, men jag tror att det kan vara lite farligt att exponera för mycket, framför allt i en tidig ålder...

Och jag VET att föräldrar som vill leva sitt liv genom sina barn ofta slutar i total kaos..För båda sidorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0