Ett litet tips

Jag tänkte passa på att bjuda er på ett litet tips. Här om veckan, snarare den 5 oktober, så fyllde en utav mina bästa vänner Jessica år. Jag och Jessica brukar ofta diskutera det här med sötsug. Så när jag var ute för att köpa en present till henne, så hittade jag en bok som hette "första hjälpen vid akut sockersug" (på lagerhaus). Jag tyckte att det var en superidé att köpa den till henne, jag såg framför mig om alla fantastiska tips hon skulle få, så hon skulle kunna låta bli att äta socker, att behovet helt skulle upphöra i samband med att hon fick boken. Men så var inte fallet. Den här boken innehåller recept på just sötsaker. MEN, det som är så jäkla bra med den här boken är att det är recept på exempelvis 5 chokladbollar..3 små kolakakor osv...Man måste alltså inte stå och göra en hel sats. Och oftast är det ju så att man äter tex 3 kolakakor, sedan orkar man inte mer. Men efter en stund när man vilat så tar man 3 till, bara för att det finns. För man slänger ju inte de kakorna som blir över... Tål att tänkas på..
 
 
 
En superpresent, som finns att köpa här: http://www.lagerhaus.se/produkter/bocker-spel/344#forsta-hjalpen-vid-akut-socker-p1905

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0