Firmafest

Igår hade vi lite firmafest med jobbet, eller kick off eller vad man ska säga. Jättetrevligt var det och vår chef hade fixat roliga lekar med diverse frågor och utklädningskläder...
Nu tror ni förstås att jag tänker skriva om hur den här tillställningen totalt spårade ur. Hur chefen dansade naken på bordet och vi blev utslängda innan klockan slagit stängning. Men nu kan jag berätta för er, att det var en väldigt trevlig tillställning där alla skötte sig exemplariskt!
Men något som slår mig när man går ut nuförtiden är att alla förvandlas till katter. Eller jag menar, alla katter tar med sig sina leksaker..dvs klösbrädorna. Sen är det liksom bara att SMSa till grannen tvärs över bordet ifall man vill få något sagt.

En del sitter och pratar i telefonen istället för att prata med sin bordsgranne. Så man kan ju egentligen undra varför man ska umgås överhuvudtaget. Jag föreslår att id nästa firmafest så kopplar alla ihop sig på skype istället.. Då märks det inte om man sitter och smsar samtidigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0