Gult

Jag tänkte passa på att visa upp en uppsättning träningskläder som jag har. Var och shoppade loss på nåt outlet i kungens kurva för ett tag sedan. För att för de mesta använda svart, och trivas mest i de.. så tycker jag att jag var modig som tog ett gult boxarlinne...

Just nu ligger jag i min säng, men fötterna på min stora prydnadskudde och kan inte sova.. jag funderar lite på det här med poliser. Om en polis till exempel kör för fort... Och en annan polis stoppar den polisen, vad händer då? "Öh, jaha tjenare Leffe, va det bara du... ja men då kan du köra vidare..." eller rapporteras det, och polisen får betala böter?
Jag har väldigt svårt att se mig själv, om jag skulle vara polis... om jag stoppade någon av mina kaffekollegor, att jag då skulle skvallra... Men de är klart.. rätt ska ju vara rätt kan man ju tycka. Förövrigt måste det kännas lite som dubbelmoral att vara trafikpolis..eftersom att VEM har inte NÅGON GÅNG kört för fort.. Men det är klart, det är ju jäkligt lätt att döma någon annan, speciellt vid de tillfällen när man själv inte ens KAN få böter, bara för man är tjenis med alla andra trafikpoliser...
Sen förstår ju jag också att det finns högre poliser som tillrättavisar de undre poliserna.. men vem tillrättavisar de högsta poliserna?

Och hur lyckas man bygga den högsta lyftkranen, om man behöver kranar för att bygga lyftisen...

Och vem bestämmer hur vägskylten "varning för stenskott" ska se ut..

Och VEM bestämmer att det heter "Och så låtsades han som att det regnade..."

Gult - är fult...vem bestämde det? Och att blott är flott? Innebörden i de skulle ju egentligen kunna vara att blott är flottigt, sådär som en riktigt fet pizza... Och inte flott som i fin... Men om det är flottigt stavas det med å då? Eller har det samma stavning?
 
Och hur ska man veta om man menar släkt eller släckt, om man inte skriver det... för de uttalas ju lika... Förvisso får man ju lyssna på innerbörden, men om man pratar med nån dum jävel så kan man ju bli lurad...
 
Ja, de funderar jag på just nu....kanske är därför jag inte kan sova, trots att jag var supertrött för en stund sen..
 

Kommentarer
Postat av: Sis

Haha du är ju så knasig...love you

Svar: thihi;)
elin

2012-10-21 @ 02:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0