Jag i ett nötskal

När jag åker och exempelvis handlar, så är jag så förbannat konstig. Det verkar tyvärr även ligga i familjen då jag upptäckt att min syster gör likadant...
 
Så här går det till:
 
Jag går in i affären, den första avdelningen som då kommer är schampoot, där finns de också mascara och lite annat smått och gott... Jag behöver egentligen bara köpa schampoo och balsam. Men mitt schampoo och balsam är inte riktigt slut, men de är ändå på gränsen, så jag kan tvätta håret ett par gånger till innan jag egentligen måste kris-köpa nytt... Jag går då fram till schampoo-hyllan... tittar lite vad jag ska ha.. Går och kollar lite på mascarorna (fast jag inte behöver nån sån). Luktar lite på parfymerna.. Ser i fall dom har nån rolig hårspray... Tittar på schampoot igen och tänker "Nej, jag orkar inte köpa det idag" går vidare i affären och plockar på mig alla varor jag ska ha + lite till... kommer på att topsen nästan är slut... fast "jag orkar inte köpa det idag" ... Betalar och åker hem...
 
Kommer hem, tvättar håret... och DÅ tar schampoo och balsam slut.. blir förbannad för att jag inte köpte de när jag ändå höll i flaskan i affären...
 
Dagen därpå måste jag åka till affären IGEN, för då MÅSTE jag köpa schampoo... egentligen så är tandkrämen snart slut... men de orkar jag inte köpa idag......
 
......... det är en sak om man inte har RÅD att köpa den saken just nu... men kom igen...
De är ju inte direkt så att ÄLSKAR att handla heller.. utan jag drar mig in i de sista...
Men mitt shoppingsystem gör ju att jag får åka till affären DUBBELT så många gånger som alla andra, som handlar allt de behöver på en gång... Suck!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0