Lill bäbben och bajs

När vi kommer hem så blir Bäbben jätteglad. Han rusar mot dörren och skriker som om han varit ensam i en evighet...Som om man skulle vara den mest ensamma kissen i hela världen. Och så lägger han sig på rygg och rullar runt. För han vill ha mat. Och den fulingen tror att han kan lura oss. Jag har aldrig sett en katt som kan se så HUNGRIG ut som just Bäbben.
Häromdagen så hade Tommy givit honom mat innan han gick till gymmet och 2 tim senare när jag kom hem från stallet så fick han av mig, för då såg han helt utsvulten ut igen. Bäbben har också en tendens att hoppa in i kylskåpet när man öppnar det, för att på ett dramatiskt sätt påvisa sin hunger.
 
Men en till sak som han gör när man kommer hem är att gå till lådan och bajsa. Typ "hej matte, äntligen är du hemma så att jag kan bajsa, jag är nämligen rädd för att stora bajsmonstret ska ta mig" och de luktar ju inte direkt hallontårta.
Samma sak är när man vaknat.. då passar han också på..Istället för att passa på när vi sover så att han får vara ifred.. Nej, i den här familjen delar vi på allt! Det är ioförsig skönt att han väntar tills vi har vaknat, för annars vaknar man av ATT han har bajsat..
 
Nu hör jag hur bäbben och Tommy är lite osams i köket, bäbben vill ha smoothie till frukost och inte sin kattmat som han fått...Tommy försöker förklara för Bäbben att han får lax till frukost, vad får vi...
Men de verkar som att budskapet inte rkktigt når fram....fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0