Minnen

Jag och min storasyster bestämde under förrgårkvällen att vi faktiskt ska ta och åka till New York!
För några år sedan så var förslaget att åka dit även då, men vi beslutade oss istället för Barcelona, då vi inte hade så många dagar på oss.
 
Helén har ju rest mycket förr, men jag har varit rätt ny på de. Då vi inte åkte så mycket när jag var liten. Faktiskt bara en gång till Forto Ventura eller hur det stavas...
 
Hur som helst, så kom vi fram dit, till Spanien och allt började på flygplatsen när vi skulle hämta vårat bagage. Det var svårt att hitta och vi gick och såg oss om efter diverse skyltar. Jag hittade en där det stod "El stockholmo" på..
"Titta där måste det vara" sa Helén "Nä, det är de inte...det fattar du väl själv" sa jag "Nähä, varför inte de?" "Nej, de är ju där alla från el stockholmo lämnar in sitt bagage!" Helén tittade lite frågande på mig... "De finns väl inget här som heter el stockholmo heller?" "Joho, de gör de ju... den där ön som dom åker till i sällskapsresan" Helén började asgarva.. och jag hade redan nu avslöjat min oresanta sida... 
 
Vet ni en sak? Vi hittade aldrig till tunnelbanan i Barcelona, jag vet inte om det var något fel på oss.. eller om den tillfälligt var gömd när vi var ute och letade. Men jag har aldrig gått så mycket i HELA MITT LIV! Som jag gjorde under mina dagar i Barcelona...
 
När vi äntligen kommit fram till hotellet efter att ha blivit blåsta på pengar av en taxichaufför, så lämnade vi av väskorna och gick ut på staden... Vi gick ett par varv.. gick och köpte en chipspåse för att ha medan vi fixade oss för kvällen. Gick tillbaka till hotellrummet la oss på sängen klockan var runt 17.00....åt ett par chips....vaknade kl 08.40 dagen därpå...med kläderna på...
 
Jaha.. då var en hel dag borta...så vi var då tvugna att uppleva resten av dagarna dubbeöt så mycket... väl hemma hittade jag en megastor fästing i skallen, som antagligen kom från nån gräsmatta down there....
 
 
När vi var i Paris några år senare så blev vi liksom inslussade i tunnelbanan på en gång, då man inte tog sig från flygplatsen om man inte köpte en tunnelbanebiljett (eller tog taxi) Så då passade vi på att lära oss systemet från början. Dock innan vi kom fram till vårt nya hotell (då de jag hade bokat låg i slummen) så hade nästan hela den dagen också gått. Dock var vi lite mer rutinerade nu och gjorde oss iordning på en gång, utan att lägga oss i sängen :)
 
Men nu, när vi ska till NY så är planen att planera först och resa sen.. för att få ut maximalt av besöket :)
 
 
 
Det där med julgran existerar inte i vår familj längre :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0