Så var de vinter

Shit alltså, nu är de tydligen vinter.. Jag glömmer bort, eller mer förtränger vintern varje år. Och sedan plupp.. så är den plötsligt här, med allt vad de innebär..
Idag måste jag tydligen sätta på vinterdäcken på bilen, så jag inte står där en morgon med kuken i brevlådan och undrar hur jag ska ta mig fram.
Sedan ska jag häma ut Tommys biljetter på ATG och köpa en ny mascara.
 
Ja, just de... jag ska boka tid hos optikern också.. Jag avståndsbedömmer ju som.. ja jag vet inte. Och dessutom upptäckte jag häromdagen att jag inte såg vad de stod på dataskärmen med ena ögat, men med de andra ögat va de inga problem. Dock när jag tittade med båda så såg jag inte heller...
 
Så ja, de kan ju ioförsig ha varit en tillfällighet... Men jag lär gå och kolla i alla fall.
När jag var yngre så var jag liiite översynt när jag var hos optikern. Men de behövde man visst inga glasögon för.
Tack och lov för det... tycker glasögon bara är dyrt och sjukt onödigt :P
Förövrigt blir jag liksom "fröken Elin" när jag sätter på mig glajjor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0