Wallmans salonger

Just vid detta tillfälle är jag in på Wallmans salonger (tidsinställt inlägg) med min mamma och syster. Som jag sa innan så fick Helén av oss att gå dit och käka middag med show och hela baletten. Det var hon värd kära syster..
Jag är redan färdig trots att vi inte ska åka förren kl 17.30, men då har jag tid att fantisera lite...
 
Jag ser mig själv komma dit, till Wallmans alltså, hur röda mattan redan är utrullad. När vi kommer in för att berätta vilken bokning vi har så säger den söta tjejen bakom disken att de tyvärr verkar ha blivit någon dubbelbokning. Hon ser lite svettig ut, men erbjuder oss sedan ett fint bord i VIP avdelningen. Vi glider förbi alla.. folk tittar på mina skor och säger att det är bland de snyggaste dem sett. Vi sätter oss vid vårt bord och showen börjar. Det är allsång och mikrofonen hamnar under min mun. När jag sjungit några stråfer så tystnar musiken. Ägaren kommer fram till mig och berömmer min fantastiska stämma och undrar om jag kan tänka mig att göra ett liveframträdande senare under kvällen. Jag tackar ja och får gå bakom i kulisserna och välja ut en dräckt. Jag tar ett svart liv med rosa fjädrar insydda längst kragen. För att piffa till de lite extra tar jag på mig rosaglittriga högklackade skor. Jag entrar scenen och publiken jublar. Jag passar på att dansa på bordet vid Peter Jöback, han klappar glatt med... När jag är färdig vill chefen på Wallmans anställa mig.. Och publiken jublar ännu mer...
 
 
..Eller så blir det bara en helt underbar middag i de bästa sällskapet... vem vet ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0